Dešiniavairių automobilių perdarymas į kairiavairius Lietuvoje populiarėja
2011-11-25 | Skiltis: VisuomenėPaskutinėmis praėjusio mėnesio dienomis Europos Komisija nutarė paduoti Lietuvą į Europos Sąjungos Teisingumo Teismą dėl to, kad mūsų krašte nepašalintos automobilių, kurių vairas dešinėje pusėje, registracijos kliūtys. Europos Komisija teigia, kad visiškas registracijos draudimas yra per griežta priemonė, pažeidžianti laisvo prekių judėjimo principus. Lietuvos valdžia nepritaria leisti registruoti dešiniavairių automobilių dėl saugumo priežasčių. Nors šalyje pagal įstatymą dešiniavairių automobilių registruoti neleidžiama, nemažai lietuvių iš Didžiosios Britanijos ar Airijos tokią transporto priemonę parsigabena namo ir imasi priemonių registracijos kliūčiai pašalinti – kreipiasi į firmas, kurios perkelia automobilių vairus iš dešinės į kairę pusę.
Numatyta darbo kelis mėnesius į priekį
Kuršėnų serviso UAB „ANPA“ direktorius Mindaugas Jonušas prieš penkerius metus pradėjo vystyti angliškų automobilių perdarymo verslą, ir šiuo metu įmonė verčiasi gana sėkmingai. „Darbo turime nuolat – perkeliame vairą iš dešinės į kairę pusę keturioms, penkioms mašinoms per mėnesį. Prieš porą metų, per krizę, norinčiųjų buvo apmažėję, bet dabar darbo turime du mėnesius į priekį“, – džiaugėsi serviso direktorius. M. Jonušo nuomone, jei lietuviai Anglijoje nusiperka automobilius už mažesnę kainą, nei būtų pirkę Lietuvoje, tikrai verta grižus į savo šalį juos perdaryti – pakeisti automobilio vairą iš dešinės į kairę pusę. „Deja, jei žmogus nusiperka naują anglišką automobilį su garantija, perkėlus vairą į kitą pusę, draudimo garantija nebeturi jokių galių. Todėl mašinų perdarymas labiau tinka senesnėms transporto priemonėms“, – teigė pašnekovas.
Serviso direktorius akcentavo, jog nėra jokio skirtumo, ar perdarant automobilis bus su mechanine ar su automatine pavarų dėže. Taip pat nėra svarbu, koks kuras pilamas į mašiną: dyzelinas, benzinas ar dujos. Perdarymo kaina dažniausiai priklauso nuo transporto priemonės metų, sudėtingumo, detalių gausos ir jų kainos. Mikroautobusų vairo perkėlimas kainuoja 1000–1200 litų, lengvųjų automobilių perdarymo kaina didesnė – svyruoja nuo 1800 iki 3000 litų. Krovininių transporto priemonių (sunkvežimių, vilkikų) perdarymas – kur kas sunkesnė procedūra nei lengvųjų automobilių. Kaip teigia M. Jonušas, darbas kur kas sudėtingesnis, reikalaujantis didesnio kruopštumo, atsakingumo. Taip pat ir darbo sąlygos skiriasi: jiems reikia išskirtinių patalpų, garažų, kuriuose specialiai įtaisyta technika atlaikytų didelę krovininių mašinų apkrovą. Dėl šių priežasčių sunkvežimių ir vilkikų vairo perkėlimas kainuoja brangiau. Pašnekovo teigimu, nors vairo perkėlimas iš vienos vietos į kitą yra gana sudėtinga ir atsakinga procedūra, bet perdarius transporto priemonę saugumo parametrai nepakinta.
Techninė apžiūra mažai kuo skiriasi nuo įprastosios
UAB „Kauno automobilių techninės apžiūros centro“ direktoriaus Gintaro Ciegio teigimu, automobilių, kurių vairas buvo perkeltas iš dešinės pusės į kairiąją, techninė patikra vyksta kaip ir visų kitų transporto priemonių, tik šiek tiek daugiau dėmesio skiriama žibintų ir vairo sistemos veikimui. G. Ciegio nuomone, angliškų automobilių, kurių vairas yra dešinėje pusėje, registracija ir toliau turėtų būti uždrausta, kadangi jie neatitinka saugumo reikalavimų: tokių mašinų žibintai sufokusuoti į kitą pusę ir akina vairuotojus, taip pat automobiliais sunku atlikti lenkimo manevrus. Nereikia užmiršti, kad ir Lietuvos keliai tokių mašinų eismui nėra pritaikyti.
Lietuvoje dešiniavairiai automobiliai neregistruojami, bet draudžiami išskirtiniais atvejais
Pagrindinė dešiniavairių automobilių perdarymo į kairiavairius priežastis yra aiškiai suvokiama. Pagal šalies įstatymą/įstatymus? Lietuvoje neleidžiama registruoti ne ES šalyse įsigytų transporto priemonių.
Nors dešiniavairiai automobiliai neregistruojami, bet juos šalyje apdrausti leidžiama. Tam išskirti pavieniai atvejai. Žmogus, atvažiavęs automobiliu, kurio vairas dešinėje pusėje, gali apdrausti savo transporto priemonę, jei ji turi laikinuosius (tranzitinius) numerius. Toks automobilio draudimas galioja vieną mėnesį. Taip pat galima jį apdrausti pasienio draudimu iki 90 dienų laikotarpiui. Jeigu automobilis pritaikomas dešinės pusės eismui – vairas perkeliamas į kairę pusę, tada jis gali būti registruojamas Lietuvoje ir apdraustas įprastiniu draudimu, kuris galios nuo mėnesio iki metų pasirinktinai.
Vis daugiau angliškų automobilių su vairu dešinėje pusėje įvežama į Lietuvą ir perdaroma į europinį variantą, kai transporto priemonės vairas yra kairėje pusėje. Pagrindinė automobilio vairo padėties keitimo priežastis – dėl saugumo priežasčių uždraustas dešiniavairių transporto priemonių registravimas šalyje.
Europosistorijos.lt
Knypava.lt